Saturday, April 2, 2016

Oljeskift og slow cooking

På morgenkvisten i går hadde jeg tint 3 store svinekoteletter.  Delte opp 2 løk i båter, 2 fedd med kvitlauk, en liten boks med mais og en liten boks med skivet champignon og 4 gulerøtter i bunn av slow cookern, og la kotelettene oppå.

så var broderen oppe, og dermed bar det bort til Hasla snekko for oljeskift.  Vi fikk ut omtrent 5 liter med olje, og skifta filter og fylte på ny.  Lot den stå noen minutter og sjekka oljenivå, starta opp.  Og kunne nesten høre at motoren gikk letttere.  Var jo 300 timer siden siste oljeskift da. 

Men denne gang hadde jeg fått et anna filter, var litt kortere enn original filteret jeg hadde på, men hadde jo kjøpt det hos forhandleren for Craftsman så jeg regner med at det sklulle være OK,  det var et Lekang 33661 filter jeg hadde fått.  Så nå skal jeg sjekke ut om jeg kan få dette lokalt, eller et tilsvarende.

Blir nok ikke utpå i dag heller, blåser godt.  Vetlo har bestilt innbake bacon pølser med pomme fritte til middag, og da fant jeg denne lette varianten.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like