Friday, April 15, 2016

Båten full av hai–Jaws

Jeg dro ut på morrakvisten i går Torsdag.  Dro rett over til Arholmene og satte lina like utenfor grunna på en 50 m dyp.  Så la jeg meg inn på grunna.  Et par timers fiske resulterte i 10 fine paler og 5 lyr.  4 av de brukbar størrelse og ein liten som ble kappa opp og brukt i teina da jeg dro tilbake.

Arholmene er blitt den nye favoritt plassen min, er nesten en time å gå men det ser ut som om man alltid er garantert fisk der, og muligheter for torsk innimellom øyene er det også.

Så etter et par timer var det dags for å dra hjem, henta lina og jeg kjente det var noie på ja.  Da den endelig kom til overflaten dukka pigghå opp, og den eine etter den andre.  4 stykk var det jaggu på.  Alt ble forsiktig tatt av og kasta uti igjen, er jo totalfreda denne.

Men har jo hørt at den er god både til fiskemat og steikt.  Tingen er at den må sløyes og bløgges med det samme.  Ellers går urinen i kjøttet og da stinker det piss når du tilbereder den.  Men jeg takker nei, den vil jeg ikke ha

Deretter var det heim, og lage bokna lyr.  Vaska og skrapa skinnet på lyren, salta den i buken og har hengt den opp på verandaen til tørk et par dager.  Så får vi sjå hvordan det blir.  Kan nevne at jeg hadde lettsalta lyr til middag i går også, og det var kjempegodt, omtrent som lettsalta torsk.  Like godt, minst.

Skal bli spanande Smile  I dag er det det utpå i lag med broderen.  Min båt .

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like