Wednesday, April 27, 2016

En sånn uspiselig ein

Jeg gikk ikke utpå før etter middag i går, konemoren stelte til med Curry Krabbe på thai vis og det måtte jeg ha med meg først.  Delikatesse som vanlig.

Deretter tøffa jeg bort til krabbeteinene og sanka inn eit fruentimmer, det var alt.  Satte stolpelina på 60m djup før jeg gikk over til Flatøya

La meg til å fiske over grunna, men jeg rekte fort og etter 2 resultatløse rek bestemte jeg meg for å dra til favorittplassen min.  35 minutt seinere la jeg meg til over Arholmen grunna, og det gikk ikke lange tida før det smalt til og ein feit fin pale slo på, ja det er vel mer riktig å kalle det sei, gode 1.8 kilo på vekta.  Det fortsatte jevnt, uten det helt store bettet med 2 timer senere lå det 6 store fine paler i stampen. Og da hadde jeg prøvd et rek bortover torskeplassen min i tillegg.

Så var det heimover, on kontrollere stolpo, og jeg kjente med en gang at det var noe der, halte opp 60m med line og da dukka denne karen her opp over ripa.

I dag er det langtur på programmet, skal gå oppover til Os og bytte vindusviskermotor, kjøpte feil på lørdag.  Men det er meldt flatt hav og jeg kan jo sjekke lina både på opptur og nedtur.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like