Sunday, April 17, 2016

Flatøya på lørdags formiddag

På morgenkvisten var det bort i båthavna, bort og sjekke teiner der det var 1 krabbe, bort og sjekke lina, som igjen var tom.  Og så over til si hio for å fiska litt.

Jeg dro bort til Flatøy i går og la meg til på grunna utenfor.  et rek ga ingen fisk så jeg flytte meg bort i sundet mellom Flatøya og Ånuglo

Et par timer senere lå det 7 lyr og 5 paler i stampen, og da tusla jeg hjemover, fileterte alt.  Kona ville tørke fisk.  Litt salt, og spre de på rist i stekeovnen på 45 grader over natta og så har du tørrfisk.  Enkelt og greit.  Opp til deg selv hvor tørr du vil ha den.

Så var det ut til Herøysund, vetleguten til vennina til kona var 1 år, og mat og kake i hauevis som vanlig

Ellers var jo boknalyren min ferdig, ser bra ut.  Skal testes på tallerkenen neste uke.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like