Thursday, April 28, 2016

Bomtur eller ?

Værmeldingene var knallfine for onsdagen, og jeg hadde bestemt meg for å gå opp til Osøyro for å prøve å få ny vindusviskermotor, jeg kjøpte en der på Lørdagen men det var feil dimensjon på stammen.

08:20 gikk jeg ut fra båthavna, bortom for å sjekke lina og der var det noe gitt.  Knallartig med sniksnøre (Eller stolpeline) som vi kaller det her

Ein Hågjel som ble lempa på sjøen igjen, og ein fin lange på ganske nøyaktig 2.0 kilo.

08:50 ble kursen satt mot Osøyro, og 3 timer og 20 minutter senere var jeg fremme.  Litt strømsjø over Husnesfjorden, men i Bjørnefjorden var det havblikk.  Så innom Tvedt på Os, de har mye rart, men motor med tynnere stamme hadde de ikke.  JaJa, jeg måtte jo bruke tilgode lappen, så valget falt på et nytt fiskesett, Et Okuma sett som var kraftig nedsatt.

Sjekka igjen lina på hjemturen, brukte samme tiden tilbake, 3 t og 20 minutt.  Lina var tom denne gangen, men egna på nytt og skal sjekke igjen i dag.  Deretter var det bort til mammo og filetere lango til steikefisk, skal bli steikt lange med løk seier ho. 

Jeg fileterer vanligvis med å skjære inn til ryggbeinet fra ryggsiden, finner det enklere enn å gå motsatt vei, men denne karen kan jo trikset også.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like