Monday, April 18, 2016

Det blir haisommer

Nei no kvir eg meg.  Gikk ut i 9 tida i går og bortom for å sjekke teiner, deretter var det bort og sjekke lina, og hva var det første som kom opp ?  Joda en ny hai art.  Denne gang var det en Hågjel som hadde bitt på,

Så hva hvis ei brugda eller håkjerring bit på, blir tungt å dra opp da.  Rett nedenfor Hågjelen satt det en litt bedre fisk, ei lange på over kiloen.  Jeg tok dem av, lempe Hågjelen på sjøen og tok vare på lango, og satte lina ut igjen.

Deretter dro jeg over til Arholmen, men det var bomtur.  En drøy times fiske uten et eneste napp, da dro jeg bortom den nordre Ånuglo tunga og fekk no endelig et par stykker, 4 paler og 2 lyr.  Ikke noen store.

Deretter bortom og sjekka lina igjen før jeg gikk hjem til ølkyllingen, og den smakte utmerket.

image

I love my slow cooker

Er meldt drittvær et par dager, så blir bare bortom og sjekke ekkoloddet til broderen, samt fiksa eine skapdøra hans som trenger nytt hengsel.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like