Thursday, April 14, 2016

Flott fisketur og oljeskift

Bort i havna i 8 tida om morgenen, og etter som jeg nå er blitt utdanna båt tjuv var det et øgonblink å tjuvkoble tenningen så jeg kunne komme meg utpå.  Raste over til Arholmene og det smalt på fisk omtrent på hvert eneste kast.  Ganske snart smalt det bra til og snøret ble dradd ut flere ganger før jeg fikk opp 2 fine lyr, den ene på 2.5 og den andre på 2.2 kilo.  I løpet av 45 minutt hadde jeg fylt såpass i stampen at jeg fant ut at jeg skulle prøve litt rundt etter torsk

Og det var forsåvidt vellukka, men jeg mistet 2 fine helt i overflata før jeg fikk opp en kjekk liten tass på rett over kiloet.  Dro også noen paler til så det var bare å tøffe hjemover.

Deretter var det bort å pumpe ut olje og gjøre oljeskiftet på broderen sin Yanmar, tok sin tid.  Men vi fikk ut omtrent 6 liter olje, før vi dro av oljefilteret.  Og dæken det satt, måtte til med det gamle trikset og slå et skrujern igjennom før jeg klarte å løsne det.  Så var det å fylle på igjen, vente litt og fyre i gang og sjekke for lekkasjer og oljenivå, før vi sa oss fornoeyd.

Fikk også DAB+ adapterne jeg hadde bestilt, så både broderen og jeg var godt fornøyd når vi satt oss ned for å følge omkampen i FA cupen, og Jippi, mitt kjære United vant jaggu.

Utpå igjen i dag, trur jaggu eg skal prøve å bokna ein lyr eller 2 hvis jeg får i dag Smile

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like