Tuesday, April 5, 2016

Fiska bare agn

I dag var jeg en snartur ute for å sjekke lino, ingenting på om morran, men ein kjempestor krabbe var i eine teina, nålte 21cm over skalet.  Deretter dro jeg inn i båthavna og venta på broderen.  Lensepumpa hans var sprukket, så vi monterte inn ei ny SEAFLO pumpe kjøpt via Ali Express (25 US$ ca 200 kroner), med automatisk lensing og den funka som ei kule, og slangen gikk akkurat inni hovedslanger ut fra båten, bare å sette på ei slangeklemme og vipps, ferdig.

Jeg tok meg en tur ut på ettermiddagen også, fikk ei pale og ein lyr.  Filetert til agn.  Men blir ikke før torsdagen at jeg har mulighet til fisketur igjen.  I morgen blir det tur til Haugesund  med konemoren og mammo.

Jeg traff også på leiaren i båtlaget når jeg kom inn og saman fant vi flere bilder fra båthavna gjennom tidene.  Så då ble det et par timer med jobbing på websida til båtlaget.

Husker du at jeg viste fileteringsmaskinen skinzit for ein stund sida, her har du en annen smart en, men passer jo best til mindre fisk.  De burde laget en større en synst jeg.

Men er ikke dumt ?

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like