Friday, April 29, 2016

Hver fjord sitt eget værsystem ?

Ja det er helt sikkert her på Vestlandet.  Jeg så det Onsdagen når jeg var oppover til Os, Husnesfjorden var laber bris, Onarheimsfjorden var frisk bris, og i Bjørnefjorden var det blikkstille.  Og i går så jeg det enda tydeligere, jeg var på vei bort til Arholmene for å fiske og etter som jeg så det var ganske stille utpå håpet jeg på det samme ved Arholmene, men i det jeg passerte ei linje mellom Herøysund og Ånuglo var det plutselig frisk bris med halvmeter sjø, så etter kun en pale ga jeg opp å ligge der og gikk tilbake til Flatøya, og utenfor der var det blikkstille.  Fikk en pale til og dermed ga jeg meg.  Skulle bare ha teine og linemat anyway

image

På lina var det mus, havmus, eller Hågjel om du vil.  1 krabbe i teinene.  Så ikke mye å skryte av før jeg gikk hjem.

Nå er det meldt drittvær et par dager, kanskje en tur på Lørdag.  Men setter lina hver da i håp om å få ein torsk eller lange som er snaddermat.

I dag er det klassisk engelsk fiskegryte på menyen.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like