Thursday, April 7, 2016

Endelig–og ein freda ein

 

Etter at gårsdagen gikk med til Haugesunds tur ble det ikke noe fiske da, men i dag var det brukandes vær på morrakvisten, så jeg satte kursen ned i Båthavna like etter 8.  Sjekka oljenivå, viftereim og tappe vann av dieselfilteret før jeg for ut.

Var borte og sjekka teinene i 9 tida, kun ein krabbe, men med den store i går ble det et fullt måltid i dag for oss tre.  Var faktisk litt mat i krabbene enda.

Jeg for over fjorden til Arholmene, og etter å ha satt line på 70m dyp like utenfor grunna la jeg meg innpå grunna.

Ikke noe stor bett akkurat, men jeg fikk no 4 paler og 3 lyr på halvannen time.  Deretter prøvde jeg meg litt på nordsida av holmene, og der var det endelig noen torsker som fant veien til sluken.  4 fine torsker, 2 av de rundt 2 kilo, og de to andre rett over kiloen.  Så da var jeg fornøyd.  2 av de ble lettsalta, skal bli fiskemiddag når svigers kommer på besøk fra Thailand.

Deretter dro jeg bort og dro opp lina, og der var det fisk.  Men desverre, pigghå er fredet og måtte dermed slippes ut igjen etter veiing, som viste 1.06 kg.

Var faktisk nydelig utpå i formiddag, første gang jeg har kunnet kaste jakka og stå i bare genser.  Så jeg koste meg.

I morgen blir det langtur med brutter’n sin båt.  Vi skal oppover til Alvøen og fikse varmeapparatet, og håper å få oss en tur innom Bildøy og kjøpe filtre før de stenger. Jeg tar kameraet med, så får kanskje noen fine bilder.

Fikk kjøpt ny 5 liter olje på Europris i dag, nå var det 30% på alt av motorolje, så litt mindre avslag enn forrige gang, men fremdeles meget billig.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like