Monday, August 20, 2012

Ridley Pearson – Dommedag 4+12

Jeg leste et par boeker av han forrige tur ute og det var brukande underholdning.  Broderen stappa et par til i bagen for denne turen og dette er den foerste.  Litt om boka

image

Settingen er “Yankee Green” - et enormt kjøpesenter / underholdningssenter. Kjøpesenteret ligger i en forstad til Boston. Kjøpesenteret er et selvforsynt, miljømessig kontrollert, elektronisk sikkert, en innendørs by; titusener av mennesker besoeker de fem paviljongene hver dag. Barna leker i innendørs fornøyelsesparker, de unge fagfolkene jobber ut i state-of-the-art butikker og slapper av i helsestudio, eller jogger på atriet sin overbygde løpebane, eldre går langs promenader, sitter på benker, chatter under fontener  i de velstelte hagene. Men inne i labyrinten av service haller som er vevd inn i overbygningen lurer en demon: en galning med et nag og et hat, hvis plan er å holde fem tusen mennesker som gisler inne i en paviljong han har rigget til å eksplodere.

 

 

 

Min mening:

Tjaaa.  Joda, det er grei underholning, settingen er fin og persongalleriet er der.  Men boka tar liksom ikke helt av om du forstaar hva jeg mener.  Kanskje det er oversettelsen?  Jeg har lagt merke til tidligere boeker av store forfattere som ofte taper seg enormt i oversettelser.  Men som tidtroeyte var boka grei nok.  Jeg gir den en 4 paa terningen. Og det blir lest flere av han.

Terningkast:

 image

Jeg har listet boekene hans tidligere, men minner om at du kan gaa til hans website og finne ut mer om denne forfatteren som skriver brukbart underholdende. Bare klikk paa bildet under

image

Me bloggast :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like