Saturday, August 25, 2012

Ridley Pearson – Dødens kors

4 boka jeg leser av Pearson.  Og denne likte jeg.  I min mening ser det ut som boekene som han har skrevet om Lou og Daphne i Seattle er bedre enn de frittstaaende romanene han har skrevet?  Litt om boka foerst.

image

Politi sersjant Lou Boldt leder en spesiell arbeidsgruppe innenfor Seattles Homicide byrå. Hans jobb: å finne og stoppe korsmorderen, en forskrudd, pervers seriemorder som har unngaatt politiet i seks måneder og lammet byen. Men når en kropp vaskes opp på kysten av Puget Sound, mener Boldt at morderen endelig har gjort en feil.

Dette liket viser noen av korsmorderens kjennetegn-men  jobben er dårlig gjort.  Denne kvinnen ser ut til aa ha blitt drept  mens hun prøvde å flykte. Har hun bevisst hoppe i vannet for å proeve aa overlever? Og vil sporene fortelle Boldt noe? Med hjelp av den forlokkende Daphne Matthews, en politi psykolog, setter Boldt sammen det komplekse puslespillet - og leseren blir tatt med på en reise inn i sinnet til en morder, og inn i dag-for-dag trivialitetene til politiets arbeid , og inn blant det beste i moderne kriminallitteratur.

For lesere av Caunitz, Wambaugh, og Sanders, er Doedens Kors en berg-og dalbane i mørket , som  med intriger, skremmeeffekt, vil tilfredsstille den mest kresne leser..

Min Mening:  Pearson’s boeker om Lou Boldt ser ut til aa vaere bedre enn hans frittstaaende romaner, jeg har lest bare 4 boeker fra ham men har absolutt likt de 2 om den utslitte Lou Boldt og hans kollegaer.  Flott handling og politijakt paa massemordere liker jeg.  Denne kommer bra langt opp paa vurderingen og jeg gir den en klar 5. Dette er den foerste boken i serien om Lou.  Men selv om jeg leste bok 2 foerst gjorde det ikke noe.

Terningkast:

image

Lou Boldt serien

image

God underholdning, me bloggast Nerd

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like