Monday, August 13, 2012

James Rollins – Bloodline

Ja, saa var jeg opp to date med Rollins ogsaa, vel untatt fra short storyen on Seichan, the Skeleton Key.  Litt om boka.

image

Galilea, 1025. En tempelridder infiltrerer et eldgammelt Citadel, og avdekker en hellig skatt som lenge har lagt skjult innenfor festningens labyrint: Det er Bachal Isu - personalisert ved Jesus Kristus - en uvurderlig ikon som har en mystisk og skremmende kraft som lover å forandre menneskeheten for alltid.

Et årtusen senere, somaliske pirater kaprer en yacht utenfor kysten av Afrikas Horn, og kidnapper en ung gravid amerikansk kvinne. Commander Gray Pierce er vervet for en skjult redningsaksjon inn i den afrikanske jungelen. Kvinnen er ikke en rik turist: hun er Amanda Gant-Bennett, datter av den amerikanske presidenten.

Halvveis rundt  verden, avsløres en fruktbarhets klinikk i South Carolina der en konspirasjon går tilbake flere hundre år ... en mulighet som ligger innenfor vår genetiske kode. Med tiden mot dem, må SIGMA inn i  et kappløp for å redde et uskyldig ufødt barn hvis eksistens reiser spørsmål om et spoersmal om menneskeheten,  man spør:

Kan du leve evig?

Vil du leve evig

 

 

Min mening:

En rollercoaster, pageturner, kall det hva du vil.  Rollins leverer til de grader.  Jakten paa evig liv, og dette er faktisk en fortsettelse paa hans forrige bok, men her finner vi endelig synderen, og et par virkelige overraskelser kommer i boken.  Jeg likte boken meget godt og kan faktisk nesten ikke vente paa hans neste, heldigvis har jeg Skeleton Key som jeg kan ta en ettermiddag, det er en novelle om Seichan.  Har du ikke lest Rollins foer?  Da har du gaatt glipp av en av de beste thriller/adventure forfatterne som er i dag.

Terningkast:

terning6 

Boekene til Rollins listed jeg opp i forrige omtale, det er bare aa anbefale aa lese dem :-)  No er det til med noen hardcover og pockets som broderen sendte med meg ut :-)

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like