Thursday, August 2, 2012

Husnes bukta i dag

Jeg kom meg ut på sjøen i dag også, det var meningen broderen skulle være med, men han måtte vente på noen så jeg for ut aleine i 4 tida.  La meg til utenfor staken i Husnes bukta og hadde et par rek innover.  Dårlig med fisk.  1 liten torsk, 1 makrell og 1 blåstål på 3 rek.  Litt yrkestrafikk i fjorden  i dag.
CIMG4881 CIMG4887
Snål båt den raude der, var omtrent like høg som den var lang (eller kort?)
Etter de tre rekene la jeg meg ut ved fyret, ikke mye bedre der, 1 makrell slo på etter en stund. Jeg prøvde meg på begge sider, og også i den lille bukta som er mellom Husnes og fyret.
CIMG4883
Da la jeg meg inn i Husnesbukta igjen den siste timen.  1 lyr og 1 makrell til slo på før jeg ga meg når himmelens sluses åpna seg.  Var en kar ute i en liten gummibåt og fiska også, men han lå like utenfor sundet inntil båthavna, tror ikke jeg hadde gått mye lengre ut enn det heller med den lille der.  Ellers var det litt trafikk i fjorden i dag også
CIMG4886 CIMG4884
CIMG4888
Må benytte dagene nå før jeg skal reise ut, i morgen blir det utpå igjen.  Dagens fangst, Lyren blir filetert, salta litt, og går deretter i stekeovnen på 50 grader over natten.  Konemoren’s oppskrift på tørrfisk fra Thailand ? Coffee-cup
CIMG4889
Me bloggast :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like