Sunday, August 5, 2012

Nesten som i gamle dager

Siste dagen før jeg skulle reise på jobb opprant med nydelig vær.  Jeg spiste frokost med vetlo, pakka en Clausthaler og en Olden i fiskeveska, tok med meg Stampe, siden ingen andre kunne være med, og for ned til båthavna, fylte bensin og lynte rett over til Tveitøyene.  Ankom i halv 12 tida.  Del lå folk og fiske både utenfor Åskesholmen og borte med Tveitøyene, både på utsida og innsida.  Godt å se at fok bruker redningsvest.  Jeg bruker alltid vest selv når jeg er ute, man vet aldri.
CIMG4912 CIMG4913
Hadde knapt fått sluk uti før det hugg til og opp kom den ene småtorsken etter den andre, alle på rundt 600-700 gram til drøye kiloen.  På hvert eneste rek hugg det til mot slutten når jeg kom mot dypere vann med den ene fine kilo’s lyren etter den andre.  Fisk på hvert eneste rek, nesten som i gamle dager dette.
Lå folk inntil store Tveitøy og regner med at fok bada og koste seg der også
CIMG4915 CIMG4916
Mor tok de to største torskene, svigermor til brødrene mine fikk seg et par steketorsk og noen lyr, ga i tillegg vekk en god del lyr til ene naboen her opp.  Resten av småtorsken og lyren fordeles på venninene til kona som er på besøk hos henne i dag.  Jeg koste meg virkelig ute der i dag, kun i T-skjorte satt jeg der og koste meg i sola med temperatur rundt 20 grader.  Helsikes og, at man må på jobb igjen, men må jo tjene litt cash til den forestående turen til Thailand.  Skal få meg en fisketur eller 2 der og, + spise mye god seafood i Cha-Am.
Dagens fangst
CIMG4919CIMG4920Så nå er det og pakke den forbanna bagen, putte i et par bøker som Janco har vært nede med, en genser eller 2, for det er kjølig der jeg skal ned nå, like innenfor Falklands øyene blir det nu.  Lang reise også, drar ombord i Montevideo i Urugua på onsdag. 
Me bloggas 

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like