Monday, October 10, 2011

Taretorsk

I dag lysna det fint til i 12 tida, og etter å ha gått dagens trimtur til Storsenteret for litt handling sammen med konemoren, tok jeg bilen og kjørte utover mot Herøysund og stilte meg til å fiske.  Været ble bare bedre og bedre etter hvert og til og med sola stakk innom på besøk noen minutter.








Man kan nesten se helt til utløpet av fjorden her ute.  Etter som jeg sto der og tålmodig kasta kast etter kast dukka det opp en stor torsk heilt oppe i tara.  Men kom han og beit, ikkje tusan.  Jeg kan tippe den var på en to tre kilo, så sorten finst i alle fall.
Er jo mange, og jeg er en av dem, som synst at taretorsken smaker bedre enn vanlig, den kjennetegnes lett på den flott rødbrune fargen..


Etter halvannen time uten et eneste napp, pakka jeg sammen stanga og ville hjem og ha meg noe mat.  I dag blir det stekte nudler med kylling, på Thai vis.  Men akkurat når jeg skulle gå kom jeg over denne, første fiskeplass jeg har sett i kommunen med bobil, er den til leie tro :-)


Kanskje det blir en mulighet i morgen, vi får se været an, her kommer dagens fiskevideo


Vi blogges 

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like