Monday, October 3, 2011

Røyrvik, med sørlig kuling

I dag med kuling i kasta var det en utfordring.  Etter at broderen hadde vært en tur ute med Amcar klubben og prøvd et par kast, sa han at det var ubrukelig, snøret fauk fandenivold bortetter.

Middagen ble laget klar.  (Fiskegryte med sei), og etter litt godprat med konemor fikk jeg lov til å dra avgårde.Jeg hadde en plass i tankene, som jeg ikke har prøvd før.  Sjekka kartet, og fant ut jeg ville teste Røyrvika.




Som sagt så gjort.  Kjørte ned til enden av veien, og en 50 meter lenger ut lå et lite svaberg som virka interressant.  Tusla ut der og lempa ut.  På andre kastet satt det noe, ganske kraftig og gikk seg ned i tanga.  Etter litt lirking klarte jeg å få den laus, og opp kom ei Berggylta på rundt 0.8 kilo.





Et par kast til mens jeg beundra utsikten og så satt det igjen.  En lyr på rett under kiloet smalt til og kom opp uten særlige problemer.  Jeg tipper det er rundt 25 meter ute på vanlig kastelengde.

Fiska ei lita stund til, men ikke flere napp, middagen og konemoren lokket hjemme, så da var det bare å sette seg i bilen og kjøre hjem.


Så får vi igjen se hva morgendagen bringer, kulingen skal vedvare heile uka, samt regnbyger, så det blir kanskje flere turer nedom her.

Johnny

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like