Wednesday, October 12, 2011

Kommunen rundt

I dag har det vært et nydelig vær, klarna fint opp i formiddag, temperaturen sank en del så det stunder mot vinter.  En av mine mål for sesongen er å fiske i alle måneder, og på så mange plasser jeg kan i kommunen vår, både for moro skyld, men også for å finne de beste fiskeplassene spesielt fra land.

Så etter en liten trimtur ned for å kjøpe melk og egg, samt Viking lotto til konemoren.  Hun var ekstra fornøyd i dag i og med at hun vant bilde på Extra i går.  Så fikk jeg broder Jan Erik med på en tur.  Vi kjørte først ut til Amcar klubben og prøvde oss på svaberget nedenfor der.  Vinden sto litt dumt til, og etter en liten halv time ga vi opp.  Men det samme skjedde som på Børnes tidligere i høst, vi fikk på et snøre og opp kom en ekstra sluk.  Ja Ja

Deretter heiv vi oss i bilen og kjørte nedover til Bogsnes, vi har ikke prøvd mange gangene der opp gjennom tiden.




Som du ser av kartene er det ikke særlig dypt utenfor kaia, rundt 15-20 meter tipper jeg.  Etter en 10-12 kast høgg det i hvert fall til, og opp kom en liten lyrefyr på 0.54 kilo.  (Veid på billig vekta - kalibrert med en halv kilo smør)  Men en fin halvtime hadde vi der nede, var mer i ly og sola skein så det var ganske så koselig.
I tillegg er det jo både bord og benk der hvis man vi ha seg en liten kaffikopp.



Så ga vi oss rundt halv tre tiden, hjem og spise middag.  Janco til kjøttkaker hos mor, Yim og meg tok hjemmelagede fiskekaker med brun saus og potetstappe, enda en ny opplevelse for Yim.  Ho synst det var OK.

Deretter var det å kjøre damene til Uskedalen gamle skole for ukens Bingo, og da benytta jeg sjansen til å kjøre nedom Beinovikjo - ved Uskedal trelast lager for å prøve et par kast.  Ikke mye dypere her som man kan se.




Men fint er det her ute, jeg har ikke vært her på mange mange år.  Bygd leiligheter og greier, snakker om en fin plass å bo



En tre kvarters fiske ga et napp, tror jeg.  Og etter som bryggelysene tentes, og hjemlengselen kom, var det på tide med et solnedgangsbilde, og så hjem.  Så etter drøye 2 timers fiske, en liten lyr


Så får vi se hva morgendagen bringer, været er i alle fall meldt til å holde seg et par dager.  Vi blogges i morgen.  ;-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like