Thursday, October 13, 2011

Alt som kan gå gale

Hvem har vel ikke hatt en fisketur der alt som gå galt faktisk går galt?  En av de første båtene jeg kjøpte i voksen alder var en gammel trebåt på 26 fot.  I denne satt det en 8-10 hk Sabb.






Vi hadde utrolig mye moro med denne.  Den gjorde bare rundt 7 knop, men vi farta rundt i Husnesfjorden og fiska både seint og tidlig.



Med en gammel båt opplever jo man en del problemer.  Jeg husker en gang vi hadde fått motorstopp og skulle bli slept tilbake til båthavna av en kjenning.

Dette gikk helt fint til vi kom inn til båthavna, en av oss skulle ta båtshaka og huke seg fast i bøya så vi skulle få fortøyningstauet fast.  Han traff bøya på første forsøk.  Men å holde igjen en 2.5 tonns trebåt i sig er ikke lett.  Men han slapp ikke, han forsvant i en fin bue fra fordekket og med et svalestup landa han i sjøen.

En annen gang var vi over på Tveit øyene og fiska.  Denne båten hadde et stort fint fordekk, så det var vanlig at en av oss sto der fremme og fiska.  Så jeg ropta til han foran, skal vi flytte på oss?  Ja alt i orden, kjør i vei fikk jeg til svar.  Så kobla inn motoren og begynte å gå, plutselig dukker en arm og et hode over ripa ved siden av meg.  Men en blaut røyk fremdeles i kjeften :-).  Måtte jo bare hale han ombord da.

Man må jo bare le godt, skulle hatt mye av dette på film.  Men med de gamle analoge kameraene var ikke dette så lett.  Mye lettere i dag med digitale kameraer, med god batterikapasitet og store minnekort.

Så slutter jeg av for i dag, men gir deg noen tabber på film, dette er fra et amerikansk fiskeprogram som har samla en del bloopers på film.  Jeg flirte godt og håper du gjør det samme


Håper du koser deg med bloggen, jeg synst i alle fall det er artig å skrive den :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like