Tuesday, March 15, 2016

Våren er kommet

For en nydelig formiddag på fjorden.  12-13 grader, havblikk og strålende sol fra blå himmel.  Joda våren er kommet til Vestlandet.  5 krabber lå i teinene og etterpå satte jeg ut snikline akkurat der det går fra 50m og dypere i fjorden.  Så i 6.4 knop over fjorden til Flatøya.  Var bra bett i dag.  16 paler og 1 lyr endte i stampen før jeg tusla hjemover og sjekka stolpo, som var tom.  Jaja, prøver igjen i morgen.  Da har jeg tenkt meg bort til Askesholmen og prøve ved grunna der.

Da jeg kom hjem var konemoren i full gang med middag, Bo Path Pong Caree  (Curry krabbe), som smaker nydelig.  Har du ikke prøvd denne delikatessen før bør du jaggu prøve.

En del fisk ble filetert og fryst, noe gitt vekk til søster som også fikk seg noen krabber, så det er ikke problem å få avsetning på fisken.

Ellers får man vel hiva på sommerdekkene, tenkte å ta det til torsdagen, da vi skal på skulesamling i 12 tida, så da kan jeg ta det på formiddagen, og heller tusla ut og fiska litt om ettermiddagen,

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like