Monday, March 7, 2016

Blikkstille på fjorden–redningsaksjon

 

Oppe kl 0700, gjorde klar lammesteika som skulle i Slow Cookeren, og statte den på

Deretter var det ut og fiske.  På turen ned i båthavna så jeg 2 små hjortekalver på jordet.  Teinene inneholdt bare en liten krabbe.  Tusla over til Flatøya og 14 paler og 2 lyr ble resultatet på en drøy times fiske.

Hjemom og gjøre klar resten av middagen, og mens jeg holdt på med dette, ringte broderen.  Motorstopp på Skipsplasten som var ute på prævetur før salg.  Så full fart ut og festa slep og slepte han tilbake til båthavna, der han fortsatte feilsøkinga.   Han fikk start igjen, men da så det ut som impelleren hadde gitt opp.

Båten har jo lagt en stund så ikke usannsynlig det.

Kom meg no hjem til middag, og jeg må bare innrømme, jeg like slow cookeren min bedre og bedre.  1.4 kg’s lammesteik med et par løk, litt hvitløk og noen gulerøtter sto og godgjorde seg i 8 timer på low.  Og hvilken nytelse, kjøttet var så mørt at du ikke trengte tenner engang.  Var knallgodt.

Og det er en billig variant jeg har, denne

image

VI får se hva dagen bringer

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like