Friday, March 25, 2016

Arholmen på Langfredag

I går ble det ikke noe fiske, vi var invitert på middag hos broderen der vi ble servert lammesteik med en Pavlova lignende dessert.  Kanongodt.  Og desserten var underbar.

I dag skulle konemoren over til Stord til Asia maten og handle grønnsaker, hun og vetlo tok hydrofoilen over mens jeg dro ned i båthavna.  Blåste litt, men ikke så altfor gale.  Bortom og sjekka teinene, men det var kun ein liten krina krabbe og masse sjøstjerner.

Deretter tusla jeg over fjorden til Arholmen, vinden friska på og det rulla godt når jeg kom frem så både termos og kaffekopp fauk vegg i mellom, men akkurat når jeg la meg til på grunna stilna det og ble bare bedre og bedre.  Et par regnbyger var det jo, men det er jo ikke problemer når man kalesje over.

image

Halvannen times fiske resulterte i full stamp omtrent, hadde bare den lille stampen med meg i dag.  14 paler og 1 lyr, samt 1 knurr som jeg kasta uti igjen.  Jeg ligger og driver over den lille grunna på 30 meter der, og fisk tar i ett

image

Nå blir det nok et par dager uten fiske, er meldt styggavær så bare ut og sjekke teinene og kanskje sette line.  Får se

Først er det middag hos mor i dag, gleder meg

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like