Wednesday, March 16, 2016

Storfangst på Stolpo

Ute og sjekka teinene kl 0815 i dag, kun ein krabbe.  Tid for å sette stolpelino før jeg steama bortover til Askesholmene.  Jeg satte den rett innfor Husnesgrunna og for avgårde utover fjorden.  1 times fiske der borte ga ikke noe resultat så jeg steama innover fjorden igjen og la meg til utanfor Flatøya.

5 greie paler slo på og klokka var blitt over 12 så jeg tusla over fjorden igjen for å sjekke lina før jeg for hjem.  Og jippi, der var det ein kjempelange.  Den hadde slukt kroker så godt at jeg måtte kutte av den kroken, så no er stolpo redusert med ein angel. Men pytt pytt, ka gjør det

image

Så var det heim og filetere da, og la den i stampen med godt med salt i 3.5 timer, blei nesten 5 kilo med filetert fisk.  Jippi, lettsalta lange er delikatesse.

Og så kom jo posten med 6 nye kinasluker i dag. Disse kom på 13 US$, fitt tilsendt.  Alle 60 grams.

image

Og så kom jo skoene til vetlo også, det er sånne sko med jul på og det er jo blitt knallpopulært.

image

Så då var jo alle fornøyd, LOL

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like