Thursday, April 30, 2015

Drivstoff forbruk

Da jeg kjoepte baaten var den kjoert noeaktig 50 T.  Deretter har jeg fyllt som foelger

 

66 T   = 83.24 L  =  5.2 L pr time.  Mye av dette var paa full fart og i droey sjoe da vi kjoerte nedeover fra Alvoeen.

112 T = 42.97 L  = 0.8 L pr time.  Fisketurer

180 T = 83.15 L  = 1.2 L pr time.  Fisketurer. 

Saa ut fra dette kan jeg dedikere at under normal bruk til fisketurer og lignende gaar det rundt literen pr time.  Under steaming gaar det da rundt 5 liter i timen.  Billig fornoeylse da.  I tillegg har jeg gjort et filterskift med 5.5 L olje ca 350 kroner + filter/post 250 kroner.  Saa det er ikke dyre utgifter. 

Har i tillegg kjoept 1 l lys beis som jeg skal bruke paa uteomraadene.  Men den holder minst i aar og kanskje til et stroek neste aar for aa friske opp ogsaa.

 

Vi blogges

Boats graphics

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like