Friday, May 1, 2015

Antall turer - Brutsatree

Det er blitt hele 36 turer med baaten frem til naa, 9 av dem i fjor, og 27 i aar.  Naar jeg kjoepte baaten i November var den gaatt 50 timer, naa har jeg bikka 200.  Saa baaten blir i alle fall brukt nok.  Oljeskifte og oljefilter har jeg gjort sist jeg var hjemme, og neste er diesel filter som jeg skal skifte. 

image

Mesteparten er fisketurer over til Aanuglo, men har no hatt 2 turer med kone og vetlo.  En i fjor rett etter baaten var kjoept.  Da dro vi over til Hoeylandsbygd og besoekte noen venner av oss.  Var der bare noen timer foer vi dro hjem

 

Deretter en fin tur til Aanuglo no i April med venner av oss, samt deres to gutter i 10 aarsalderen.  Vi la da til paa Anuglo og grilla og koste oss.  Ungene plukka smaakrabber og fjordreker, mens damene plukka strandsnegler som de skulle koke.  En flott loerdags avslapning i Sunnhordlands fantastiske skjaergaard.

image image

Har planer om en tur til Roeyksund og Lykelsoey i loepet av sommeren med konemoren og vetlo, maa jo faa vist de litt rundt i den vakre skjaergaarden vi har.  Spent om Roeyksund er skikkelig i gang igjen.  Var jo nedlagt i mange aar, men hoerte i fjor at de var starta opp igjen for et aar eller 2 siden.  Noen som kan kommentere ?

 

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like