Monday, April 20, 2015

I bare t-Skjorta

Vårens siste pinnekjøtt middag ble unnagjort i går med mor på besøk.  Deretter var det å hive i oppvask maskinen og komme seg ut på sjøen.

Var ute en 2-3 timer på hi sio og endre opp med 9 paler, den største på 1.1 kilo, samt 2 lyr og 1 fin torsk på omtrent 1.2 kilo  Var faktisk så varmt utpå at jeg kunne kaste genseren en stund og stå i bare t-skjorta og fiske.  Herlig.

Så en koselig tur utpå var det

Deretter var det hjemmom og da tok jeg sjansen og smakte på strandsneglene som damene hadde laga til.  De hadde laga de til i en sterk saus  Litt i sterkeste laget form meg men gikk an.  Ellers synst eg ikke sneglene smakte noe ting, var som små gummikuler, men hverken jeg eller kona døde i løpet av natten.

strandsnegler filtrerer ikke vannet på samme måte som skjell og vi kjenner ikke til at strandsnegler blir giftige på samme måte som skjell. Strandsnegler vil imidlertid være påvirket av forurensninger fra land. En god regel er derfor å plukke snegler i områder hvor det ikke går dyr på beite i nærheten, og der sjøen er ren.

Vi blogges

animated-fishing-image-0004

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like