Tuesday, July 31, 2012

Tirsdags timen

Var litt usikre meldinger om regn i dag så jeg tusla bare med bilen ut til AmCar klubben i 12 tida for ein times fiske.  Ikke mye aktivitet.  Men det var no litt båt trafikk ute i dag også.
imageEtter en halvtimes tid skjedde noe rart, jeg lempa ut og snøret sakk ikkje, men plutselig begynte det å rase ut.  Jeg gjorde tilslag og da ble det liv gitt.  Det plaska og hoppa i overflaten.  Fleire ganger var det oppe og hoppa og etter som det kom nærmere forsto jeg tegninga.  Horngjel på gang, dette er første gang jeg har føtt horngjel.  Janco tok ein ute på samme plassen i fjor.   Horngjel regnes ofte som en forløper til Makrellen, men så sent på sommeren er nok begge her for lengst
 image I Danmark regnes horngjel som en delikatesse, skal se om jeg lurer konemoren til å lage TomYam, eller om vi steker den, lurer på hva hun sier når hun ser at beina er grønne :-)
I ett tida kom det noen tordenskrall og det begynte å regne, så jeg tusla heim for ein dusj, har klipt plen både hos mor og meg sjøl i dag, så trimma litt Sarcastic
Me bloggas

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like