Showing posts with label bobil. Show all posts
Showing posts with label bobil. Show all posts

Monday, September 4, 2017

Flott helgatur til Rogaland

Vi kjørte med 3 ferjo fra Skånevik og var nede på Kongeparken Camping ca 1930 om kvelden.  Vi var godt segen, så det ble bare en pils i vogna før vi krabba til køys i 10 tiden om kvelden.  Skulle jo tidlig opp for å komme oss i Kongeparken.

imageimage

Lørdagen var det opp i 8 tida, parken åpna jo kl 10.00,  og etter en kjapp frokost kjørte vi bort, var bare en kilometer eller så bort.  Og deretter koste vi oss nesten hele dagen, med berg og dalbaner, tømmer renner, karuseller og lignende, og i tillegg fikk vi oss et bra måltid mat med grillbuffet i parken.

imageImage may contain: sky, outdoor and water

Deretter fikk vi oss en snartur nedom Egersund, der konemoren skulle møte noen FB bekjente.  Tilbake på campingplassen i 8 tida. 

Søndagen var det pakking, en liten tur innom broder Geir og dama i Sandnes før kursen ble satt hjemover. en flott helg i flott vær ble det.

Vi blogges,

Saturday, August 26, 2017

Vogna og plan

Vogna kjøpte jeg i vår, for rundt 65000 og er akkurat passe for oss.  Dobbeltseng  + enkeltseng og en skapkøye bak.  Der fant jo vetlo seg til rette

Image may contain: one or more people

Vogna er fin innvendig og akkurat stor nok til oss, lett og fin og kjøre med er den også.

imageimage

imageimageimage

Så neste helg er planen en tur til Kongeparken, den er jo fremdeles åpen. Det blir enten Brusand eller Ogna Camping.

imageimage

Blir rundt 5 timer å kjøre ned.

Ellers var det full rulle med Taxi i natt, og nå er det like før jeg ruller ut igjen. 

Vi blogges

Monday, August 21, 2017

Dobbel ferie i år ;-)

Vi var i Thailand i sommer, først oppe i huset i Mae Poen i 10 dager og så 5 dager nede i Jomtien.  Vetle niesa mi, 2 år var et lite sjarmtroll , og ligner mye på dattera vår når hun var liten.  Kona og Vetlo var heilt til 1. August.  Jeg hadde da bestilt sesongbilletter i Bø Sommerland, og den 6/8 til 13/8 hadde jeg fått fri.

Vi lasta opp og for oppover den 6, dette var jo selvfølgelig slutten av fellesferien, og gudbedre kor trafikk det var oppover fra Odda og til Bø.

Vi lå på Bø Camping, der vi har vært før men da med Bobil.  Denne gang var det med nyinnkjøpt campingvogn.  Og jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker.  Det er vogn, mye lettere hvis man skal gjøre et eller annet vekke fra campingen, f.eks handle eller ta seg en tur på restaurant.Image may contain: one or more people and outdoor


Vi fikk ei flott uke med bare 2 dager med dårlig vær, lange dager i badeland, der Pai var vekke fra kl 10 til 17, bare innom og fikk penger til is og pølser sånn av og til. Og jaggu fikk hun med meg både i half pipen og i Mot i Brøstet.  Begge to ganske så heftige for en 10 års jente vil jeg si.

Og etter vi kom tilbake til campingen om ettermiddagen forsvant hun igjen, mange nye venner ble funnet og hun var vekke til vi måtte ut og lete etter henne i 10 tida om kvelden.

Image may contain: 1 person, sitting and outdoor

Besøk på Thai restauranten I Seljord ble det også tid til, samt en kveld på Pizzafjoset i Bø.  Asia butikk fant vi også, så kona fikk no iallefall handla litt.

Image may contain: house, tree, outdoor and nature

Neste år er planen 3 uker over til Sverige, i nærheten av Vænern, Kinnekulle, ca en halv times kjøring til Skara Sommerland. 


Vi Blogges

Friday, May 9, 2014

Lean, mean, fighting machine

Ja det kan jeg godt kalle meg nå.  2 toppturer på ei drøy uke er ikke å kimse av.  Nå er både Norefjell og Gråskallen besteget i bra tempo og i god form.  I går gikk jeg opp Onarheims lia og videre stien opp til Gråskallen.  Bortimot 3 timers tur.  Svett som ei kule etterpå, men det var verdt det.  Både på raste plassen i Onarheims lia og oppe på Gråskallen ble jeg belønnet med en fantastisk utsikt over Husnes og Sunnhordlands bassenget.  Så jeg er glad jeg tok turen. 

image

image

Vekta fortsetter nedover og formen er knallgod

image

Ellers er det travle tider, skolesamtaler, møter og diverse, ikke en dag fri. Morgen bursdag og Søndag konfirmasjon.  Men pytt pytt.  Mandag er det med bobilen på EU test……

Vi blogges

Monday, July 22, 2013

Endelig hjemme igjen

Ja endelig hjemme igjen, en 4 timers tur fra Bø og hjem i går.  Stoppa et par ganger for å titte på Norge’s fine natur.  En gang på høyfjellet og nede med Langfoss.  Eneste aberet, glemte å ta opp trappen etter siste stopp, og hekta den i autovernet og bendte den nesten av.  Men regner med at det er enkelt å fikse.  Vi får se.

 

Men i morgen tidlig bærer det av gårde igjen, en liten handletur med mor og lillesøster til Sverige.

Vi blogges

Saturday, July 20, 2013

Grilling i Bø idag

Siste dagen, en tur i Sommerland, og så ned på campingen, Pai liker seg godt på leikeplassen der, mens vi rigga opp Europris grillen og koste oss med grillspyd.
image
image
I tillegg har Pai fått kjørt hestekjerre og sitte på hesteryggen
image
Vi blogges, i morgen er det hjemtur

Friday, July 19, 2013

Ferie med supert vær

Avreise Husnes 11/7 til Beverøya Camping i Bø, 2 dager i Sommerland.  Deretter til Gardermoen den 16/7 for å hente søsteren til kona, som kom reisende alene med Norwegian.  Hun hadde fått både mat og drikke ombord, uten ekstra betaling, saa tydeligvis har Norwegian forbedret seg en del.
1044261_10201570658615385_779124484_n
1005726_10201589020914431_428982551_n
Deretter kjørte vi nedom Sverige, der vi hadde tenkt oss noen dager på Daftø, men det var fullt både der og på Lagunen, vi fikk til slutt plass på Selæter camping, men uten strøm.
1004790_10201616937772335_831941245_n 
1004628_10201616937852337_1910726811_n
Vi handla litt øl og tobakk, men holdt oss innefor kvotene siden vi rekna med bobiler blir stoppa.  Deretter var det innom Tusenfryd dagen etter før vi prøvde å finne campingplass i nærheten.
602482_10201616943292473_178427123_n
1069143_10201616949212621_317721756_n
Var innom Ekeberg men enda til slutt opp på Bogstad Camping som var meget koselig. 
1026047_10201609793913743_740359361_o
601722_10201623720701904_2072799516_n
Tok første natta og deretter en ny tur til Tusenfryd.  Da vi kom opp til andre natta, var det konsert og greier også.  Men vi var ganske kjørt så tok ganske tidlig kvelden da vi skulle avgårde til Bø Camping for et par dager til på Sommerland.  Her var det både basseng og en grei liten kafe.
998229_10201623744422497_1495671469_n
1069321_10201623746062538_642857900_n
Nå nærmer ferien seg slutten, bobil var en grei måte å feriere på.
image
Det var turen, liten oppdatering når vi kommer hjem også
Me blogges

Wednesday, July 10, 2013

Her kjem vi

Etter en snartur til Haugesund for kona’s diabetes sjekk opp, har vi pakka og gjort klar bobilen, vetlo vil ikke sove, ho er overspent, vi er snart klar.

image

Så circka 282 km  står for tur i morgen, før vi ankrer opp på Beverøya camping

Vi blogges

Tuesday, July 9, 2013

Sesongkort er løst

Så var jeg inne i dag morges og løste sesongkort for oss tre, søsteren til Yim kjøper jeg til når vi kommer tilbake til sommerland.  Hun kommer fra Thailand den 16 og skal være hos oss i 3 måneder.  Konemoren gleder seg og det gjør hun lille også.  Kjekt å få familie på besøk.

 

image

I dag blir det litt travel, blir å pakke, kjøpe litt ferieproviant og småtterier vi skal ha i bobilen.

image

Me blogges Smilefjes

Monday, July 8, 2013

GPS er klar

Jeg fikk en veldig fin geburtsdags gave utav mor, Janco og Elin, Unni og Ove,  Karin og Geir med en flunka ny Garmin GPS med kart for alltid.  Testa litt i dag. og den ser veldig bra ut.

image

Da skal jeg bare innom Nytt og Nyttig på onsdag og kjøpe en dashboard mount, så jeg slepper å ha den helt borte i vinduet

image

I morgen er det pakking av bobil, vetlo er heilt vill allerede.

me blogges

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like