Tuesday, July 24, 2012

3 fisketurer

Jeg har fått meg noen fisketurer de siste dagene.  Torsdag var jeg en tur i Utåker en times tid.  Været var bra, men dårlig med fisk.  Men som jeg sto der kom plutselig ei stor bøye drivende forbi.  Med det samme trodde jeg at det kanskje var en ny seismisk båt som var inne og testa ei ny bøye, men det så faktisk ut som den var på rek.

CIMG4782Noen som vet hva dette var ?

Det kom også en båt inn til oppdrettsanlegget, om den lasta fisk eller ikke har jeg ikke peiling på.

 

imageDet er jo greitt nok at det er mye penger i fiskeoppdrett, men jeg ville helst hatt det på land.  Forsøpler fjordene det gjør det.

I går var jeg en tre kvarters tid ute med Amcar klubben, en fin lyr på omtrent kiloet ble resultatet, i tillegg hadde jeg to solide napp. Det regna litt, men var fin temperatur og det var båt traffikk ute i går også.  Denne snodige båten her tusla forbi med bare en 5-6 knop.  Kanskje dorga han ?

image

Og i dag tok jeg meg en liten time der ute igjen, ble 3 lyr på omtrent 7-800 gram hver.  Så i kveld blir det stekt lyr til kvelds.  Jeg er norsk og tar den på brødblingsen, mens konemoren koker ris til.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like