Monday, March 18, 2013

Spotify vs Pandora

Spotify er nok den mest kjente i Norge, men siden jeg har US IPadress har jeg ogsaa meldt meg inn paa Pandora.  Saa en kort liten sammenligning er paa plass.

 

 

 

 

 

 

Spotify er lik iTunes i essensen at du må laste ned programvare for å lytte til musikk. At musikken er katalogisert for deg, og du har muligheten til å lage tilpassede spillelister med letthet. Det er der likhetene mellom Spotify og iTunes slutter. Spotify lar deg lytte til musikk og lage spillelister gratis med annonser. Det er også en Premium-versjon uten annonser for en liten pris. Spotify har også en sosial-nettverk aspekt. Når du lytter til musikk på Spotify vises dette i news feed på nettsamfunn som Facebook.

 

 

 

 

 

Pandora

En annen elektronisk musikk kilde jeg bruker ofte er Pandora. Pandora fungerer litt annerledes enn Spotify. Du trenger ikke å laste ned noen programvare,  bare registrere deg for et brukernavn. Du kan begynne å lytte til musikk med en gang ved å skrive inn en sang’s navn, artist eller sjanger. Pandora vil spille lignende artister og kan faktisk utvide din musikalske horisont ved å introdusere deg til nye artister og sanger innen sjangeren du har valgt.

Så hvilken lydkilde er best?

Pandora og Spotify begge har sine fordeler, men hvilke av disse musikk kilder er best? Når det kommer til en sammenligning mellom Pandora og Spotify, er det ingen klar og definitiv vinner. Hvis du har tid til å lage spillelister, kan Spotify fungere godt for deg. Jeg foretrekker å lytte til Spotify hjemme når jeg har tid til å lage personlige spillelister. Mens jeg er på jobb, er Pandora mitt valg fordi den spiller den musikken jeg elsker med bare noen få museklikk. Begge kilder rangerer høyt i min bok, og den jeg går til først avhenger av situasjonen, herunder tid begrensninger, humør og musikalske preferanser.

Paa Roku boksene finner du faktisk Spotify, men der maa du ha premium konto, hvis du bruker WIFI.  Bruker du tilkoblet nettverk med ledning gaar det greit.  Mens baade ROKU og flere andre bokser har Pandora, men daa maa du sette opp med US IP adresse, slik som jeg har gjort via Overplay, og med Spotify finner du lettere norsk musikk.

 

Me blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like