Friday, March 8, 2013

Ombord i ny baat

Tirsdag morgen ringte det kl 0800 om morgenen.  Du skal reise i ettermiddag.  Det var heldigvis nok tid aa finne frem passet, og hive seg paa hydrofoilen til Bergen.  Deretter var det via Amsterdam og Kuala Lumpur til Kuantan i Malaysia der det var aa gaa ombord i en baat som ganske nylig er kommet med i WesternGeco familien.  Men den har vaert i seismikk en stund, blant annet for Fugro.

Falcon er omtrent 70 meter lang, og er utstyrt som gunbaat og 2d baat.

Research Survey Vessel
Ex names: "Geo Natuna" (2012), "Pacific Ataawhai" (2008), "Dalini Emerald" (2007)
Loa/Bm/Dft: 69.90 x 18.60 x 5.60
Builder:
Hull by: Jingjiang Nanyang Shipbuilding Co Ltd, Jingjiang
Completed by: Pacific Ocean Engineering & Trading Pte Ltd, Singapore

Saa vet jeg ikke om jeg blir vaerende her, det faar kontoret vaart avgjoere.  Men selv om den er av litt eldre klasse og ser ut som en ombygd supplybaat er den faktisk ganske bra.  Instrumentrommet er meget akseptabelt, flott rigget med alt av ledninger merket og  festet skikkelig.  Saa jeg ser positivt paa det.  Bra lugar har jeg faatt, om jeg faar beholde den er et annet spoersmaal, det kommer vel fler folk etter hvert.  Foreloebig er vi 3 navigatoerer, 1 observer og 4 gun mekanikere samt Party Chief.  Men det skal komme flere.

Me bloggest

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like