Sunday, March 24, 2013

Paa gamle trakter

Best som jeg hadde belaget meg paa 8 uker paa Pacific Falcon, kom det beskjed fra kontoret.  En av vaare ombord i Western Patriot er syk og kan ikke komme, du maa ta over.  Javel ja, det var bare aa hive seg i mob baaten og styre over fjorden en liten mil, og vips saa var jeg tilbake ombord i Patriot som jeg forlot tilbake i 2010.  Jeg var ikke saa lysten i og med at det var kort varsel, og ikke fikk jeg beskjed om hvor lenge det ble.  Men skitt au, naa er jeg her og har nettopp faatt beskjed om at det kanskje bare blir et par uker, jippi.  Da blir det kanskje vanlig 5 ukers tur paa meg, og bortimot 10 uker fri foer jeg skal ombord igjen i Falcon i slutten av Mai.  Vi faar se, okke som, blir det mer en 5 uker blir det ekstra kroner i lommeboka.

Patriot har forandret seg endel siden jeg var her sist.  Messa er helt ombygget og fremstaar naa i flott, moderne form og maten er tydeligvis blitt mye bedre etter at vi kvittet oss med det forrige catering selskapet.  Instrument rommet var ombygget sist jeg var her, men de har fiksa det enda litt mer opp naa, med nytt golv  (eller doerk som vi sier paa sjoeen), nytt golv  (eller dekk) og helt nye 48 tommers monitorer istedenfor de gamle prosjektoerene vi hadde foer.  Patriot fremstaar naa faktisk som et meget bra skip.

Patriot tauer opptil 8 kabler av varierende lengde og er i gang med en 3D undersoekelse i oesten.

 

Alle skip jeg har vaert paa finner du paa foelgende link, det begynner naa aa bli en del, siden jeg har vaert over 35 aar paa havet.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1173570346499.2027177.1445267929&type=1&l=49005021e3

Vi blogges :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like