Tuesday, March 26, 2013

Prime Time – Liza Marklund

Enda en svensk krim fortaert, jeg liker jaggu Marklund sine boeker om Annika

Liza Marklunds Prime Time er en frittstående roman - men med velkjente Annika Bengtzon hovedrollen - der handlingen utspiller seg tidsmessig mellom Paradiset og Sprengeren. Dette er en thriller om berømmelsens pris, om hvor langt noen mennesker er i stand til å gå for å bli et kjent ansikt. 13 medarbeidere fra et populært TV-program er samlet på et avsidesliggende slott. Om morgenen blir programmets stjerne, Michelle Carlsson, funnet død i kontroll-rommet - hun er skutt. Drapet snur hele Annika Bengtzons tilværelse på hodet, ettersom hennes nærmeste venninne er en av de mistenkte. Også forholdet til samboeren Thomas vakler, og midt oppe i det hele drar Annikas sjef henne inn i en offentlig maktkamp. Og drapsmannen går fortsatt løs.

Min mening:

Jeg har faatt sansen for Liza Marklund,  Meget bra thriller om beroemmelsens pris. Bruttel loefter og brutte vennskap.   I forrige bok var det gammelkommunister innblandet, her er det nynazister ogsaa.  Til slutt finner Annika som vanlig ut av det, jeg gir den en sterk 4 paa terningen.

Terningkast

Liza Marklund sine boeker har jeg nylig listet, saa ikke noe nytt om det.

Men her kommer forfilmen paa boken, flere av hennes boeker er filmet, og skandinavisk film er jo i skuddet.  Hodejegerne vant jo pris i London i gaar foran blant annet Skyfall med James Bond.  Saa det er liv i Skandinavia’s krim forfattere, det er sikkert.

Me bloggest :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like