Friday, October 12, 2012

Olav W. Rokseth – Et spørsmål om beskyttelse

Norsk thriller om terrorvirksomhet – store forhåpningen til denne
"Et sprsml om beskyttelse - thriller" av Olav W. Rokseth
Etter at en imam blir skutt på Tøyen i Oslo, kontakter PST religionshistorikeren Davood Ariani, også kalt David Anderson. Han tror at attentatmannen kommer til å drepe flere ganger, og etter noen dager viser det seg at han har rett. Offeret er denne gangen en imam som også er Davids nære venn. Davids familie ble drept under uroligheter i Libanon, motvillig går han med på å reise tilbake på oppdrag fra PST
Min mening:
Store vyer og en innholdsrik historie, med mange uventede vendinger.  Men det hele ble liksom litt for oppstyltet og kunstig synst jeg.  Boken havner midt på treet hos meg, jeg hadde ventet meg mer.
terningkast:

Olav W. Rokseth

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Olav W. Rokseth (født 1955 i Sandnessjøen, oppvokst i Bodø, Bergen, Skui og Trondheim, bosatt i Oslo), er en norsk journalist og forfatter. Hans debutbok, Et spørsmål om beskyttelse, kom på Gyldendal norsk forlag i 2011. Rokseth foretok flere lengre reiser til Latin-Amerika og Asia som frilansjournalist, og har jobbet i blant annet NTB, magasinet Folkevett, Morgenbladet og bladet På Sykkel, der han nå er redaktør. Rokseth har mellomfag i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo.

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like