Wednesday, September 14, 2011

Oppsummering av sommeren som var

I Juni i sommer fikk jeg det endelig for meg at jeg skulle ha meg en tur og fiske. Jeg fant fram den gamle fiskestanga som ikke hadde vaert i bruk paa flere aar, og tok meg en tur ut til Utaaker for aa proeve lykken.  Etter noen kast satt det fast fisk og jeg var igjen fullstendig hekta.  Fangsten var bra den, et par fine lyrer og en pale ble det.


Og etter et par turer med fiske i Utaaker fant jeg ut at jeg skulle proeve litt naermere hjemme..

En del av de gamle fiskeplassene som ble brukt i ungdommen er naa desverre ubrukelige, mye paa grunn av de forbanna oppdretts anleggene som er kommer over alt.  Men til slutt fant vi ut at en grei plass aa fiske fra land fra var utover mot Heroeysund, nedenfor klubbhusene til Amcar klubben.

Dette skulle vise seg aa vaere en kjempe plass.  Litt grunt, men vi har ikke vaert en tur der ute siden uten aa faa fisk.

Vi har tatt ymse fisk her ute, mest makrell og lyr.  Men har no slengt innom baade pale, lange og knurr.  Bare torsken har uteblitt her ute foreloebig.






Og tenningen ble etter hvert saa stor at avgjoerelsen ble tatt, her maatte vi til med innkjoep av baat.igjen.  Men fremdeles tusler jeg utover her naar soennavinden staar for hardt paa til og dra ut med baaten.

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like