Sunday, September 18, 2011

om bloggen

Hei,

I dag tenkte jeg at jeg bare skulle beskrive hvilke funksjoner og lenker jeg  har lagt inn i bloggen min..

Paa toppen har jeg lagt inn et par lenker

Hvis du klikker paa tidevann, kommer du til en side som viser hoey og lavvann i Bergen for en uke fremover.  Tidevanns forskjellen til Husnes er bare paa ca 10 minutt saa den gaar fint..  I og med at mange foretrekker aa fiske paa floeende sjoe, saa er den veldig grei aa ha.

I neste lenke finner du link til Sjoekart paa Nett.  Vent til menyen kommer opp, klikk paa grunnkart, saa faar du opp enda en meny der du huker av for sjoekart.  Naa kan du baade soeke etter plass og zoome inn og ut av det aktuelle omraadet.  Dette er helt topp for aa finne grunner og marebakker naert land hvis du fisker fra land.

Resten av lenkene paa toppen er til forskjellige nettbutikker for fiskeutstyr.

Nedover i hoeyre marg finner du flere interressante widgets, og tips.  Like under profilen min finner du en widget som gir vaeret paa Husnes.  Her kan du finne vaeret for dagen og 2 dager fremover.  I tillegg kan du klikke  deg inn og finne vaeret hver time for i dag, samt et 15 dagers varsel.

I bloggene jeg foelger er det spesielt en som er interressant hvis du er interressert i agnfiske, sjekk ut the
RIG WALLET, som har tips til flere oppheng for baade baat og svabergsfiske med agn.

I tillegg er det en illustrasjon for fiskeknuter, men jeg har ogsaa et eget blogg innlegg med utfyllende beskrivelse av de fire viktigste knutene.

Deretter finner du Napp&Nytt's huggtabell for aaret.  Denne er beregnet paa maanefasene, og stemmer forbausende bra..

Men uansett, noen sier fisk paa floeende sjoe, helst om morgenen eller kvelden.  Jeg sier som saa, har du lyst aa gaa og fiske saa gaa uansett vaer og vind eller vannstand.  Viktigste er at det er trygt.  (bruk redningsvest i baat og gjerne naar du fisker fra svaberg ogsaa).  Det er lysten som er det viktigste.

I tillegg har jeg lagt inn en bildefremvisning med forskjellige fiskebilder, de tropiske fiskene du ser er tatt av en kollega av meg som bor i Thailand.

Helt i bunnen av bloggen er det 2 videoer som ble tatt naa i sommer, ene er av min bror, Jan Erik som var med paa svaberget ene dagen og fikk ganske raskt en makrell paa kroken. Stanga du ser han bruke der er en gammel klassiker.  Han har hatt den i snart 30 aar.  Det er en Tjoestheim 600, og har vaert overhalt flere ganger med nye ringer etc.  Han vil ikke gi slipp paaa den stanga, hans absolutte favoritt.

Andre videoen er av mn kone som faar sin foerste torsk paa en av hennes foerste fisketurer noensinne.  Det tok bare en fiske tur saa var hun bitt av basillen, og liker godt aa vaere med ut og fiske.  Men da maa vaeret vaere bra med brukandes temperatur, hun er tross alt vant til litt varmere temperaturer enn hva vi kan varte opp med her i landet.

OK, haaper dere liker siden, og legg gjerne igjen en kommentar paa mine innlegg.  I morgen skal jeg si hva jeg gjoer med fisken vi faar.

:-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like