Wednesday, September 21, 2011

Husnes fjorden

Heldigvis så bor jeg på en kant av landet der vi har en lang fin, og skjermet fjord der vi kan bedrive fiske nesten hele året.  Mesteparten av fisken jeg tar får jeg over på andre siden, nært Tveit øyene.  (Sjekk kartene via lenken på toppen)  Utenfor Tveitøyene ligger Tveitøygrunna og på stykket  bortover mot Fureholmsgrunna har vi alltid fått mye fisk.  Også mellom Tveitøyene og Huglo er det et stykke der det går ned mot 50 meter, hvis du ligger og reker her kan du ta mye fin fisk.

Og komme med båten innover mot Husnes en fin sommer dag er helmaks, se video under.  Konemor kjører, jeg filmer.  En grei side å bruke hvis du vil laste ned videoer fra FB er denne,

Video downloader





Ellers er det alltid morsomt å ha seg en titt i stangracket og velge seg ut dagens stang.  Jeg har et par 10 fots stenger som er helt topp å bruke når man skal fiske fra land, pluss en del 9, 8  og 7 fots stenger som kan brukes til alt.  7 foteren er konemor sin båtstang.  Også et par ferskvanns stenger, men har bare fått meg en tur i ferskvann i år, ikke et napp ble det da.


Den siste stanga jeg kjøpte var via QXL, kr 199 for en 4 delt stang med kastevekt 20-70 gram.  Lekker brunfarge og sikkert mye dyrere skulle den vært kjøpt i butikk.  Det er en kar som driver egen import.  
Se under, han selger en 3 stangs pakke ogsaa, kan gjøre et bra kjøp der.



Andre 10 fots stanga jeg kjøpte i år var en Ron Thompson stang fra effektlageret.  Ei knall stang.  20-60 gram og den var også på tilbud når jeg kjøpte den saa litt rimeligere enn annonsen her




Men ellers var det jo ganske mange gode tilbud på både Europris og MEKK i år.  Begge hadde kampanjer med 50% avslag og du fikk en bra 9 fots stang med snelle og snøre samt instruksjonsvideo for rundt 200 kroner.  Jeg kjøpte et sett begge plasser, og de har funka bra som bare det.

Ellers er det Biltema også som selger billig utstyr, men sjekk artikkelen her først, får ikke akkurat kjempekritikker

Test av Biltema utstyr hos Klikk.no

Vi får se om det blir en liten fisketur i dag også, men må først over og besøke Konemoren.

Legg gjerne igjen en kommentar om innleggene

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like