Monday, September 26, 2011

Billig sluker

Tenkte jeg skulle si litt mer om de forskjellige billigslukene jeg har prøvd nå i sommer.  Som sagt MEKK kjørte kampanje i hele sommer og solgte både Herring og Skjærgårdssilda i forskjellige farger og vekter til kr 99,- for 10 sluker.


Jeg har prøvd diss nå gjennom sommeren og fått bra med fisk på dem.  I unge dager sverget jeg så absolutt til Stingsilda, Jensen Pirken og Møresilda.  Men disse koster flesk nå, og hvis man får bra med fisk på en 10 kr sluk, så gjør det ikke så mye om man mister en.

Rema 1000 solgte Hugg sin Kystsilda, denne også i forskjellige vekter og farger, og jeg fikk bra med fisk også med denne.


Jeg bruker alltid opphenger foran sluken, og tar omtrent 70 prosent av fisken på opphengeren.  Sverger til jigger, og helst hvit, gul eller grønn.  Dette slår nesten aldri feil.

Andre som har erfaring med disse billigslukene fra i sommer ?  Legg til kommentar.

Fikk meg en liten halvtime fisking i dag.  Men kuling og regn innbød ikke akkurat til lang tids fisking.  Jeg var en liten halv time ute ved Raudstein og fikk med 2 fine makreller på samme kastet..  Blå kystsild og hvit opphenger tok hver sin.  Det er like ved det lille Huset som teknisk har der ute.  Godt dypt utenfor og litt ulendt å komme seg ned.  Er stadig på utkikk etter nye fine plasser å fiske fra i nærmiljøet.  Noen tips ?



Så stutra jeg meg hjem, våt og kald.  Fikk på meg tørre klær og satte meg ned for å se nyheter, og hva skjer?  Jo det letter litt opp og regnbuen kommer frem over Husnes.  Ja Ja, fikk i alle fall en liten fisketur.


Ok, det var dagens oppdatering, kanskje mer i morgen, været skal i alle fall bli bedre :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like