Wednesday, September 14, 2011

2 beste turer med baaten i August/Sept

Vaeret var ustabilt, men det dukka heldigvis opp noen dagen med brukbart vaer i de 3 ukene jeg hadde baaten.

Ove, Jan Erik og jeg fikk oss en fin tur over til Tveit Oeyene, der vi proevde oss baade innenfor og utenfor.  17 fisk ble det til sammen, stort sett lyr og pale ispedd noen makrell.



Ove, konemor Yim og jeg selv fikk oss en tur i Husnesfjorden ogsaa, blaaste og regna litt saa vi holdt oss der, brukte ekkoloddet til aa lokalisere Husnes grunna.  Paa et par timer fikk vi no fisk der ogsaa.  Uer, roednebb, ei lita flyndre og et par lyr maatte boete med livet.

Deretter reiste Janco til Tyrkia paa ferie, Ove reiste ut.  Yim og jeg hadde oss et par fine turer i flott vaer.  Hun fikk fisk ogsaa.  Faktisk stoerste fisken blei hala inn av ho.  En flott torsk paa droeye 3 kilo ble det.  Hu klarte aa faa han opp alene ogsaa. Hun var mektig stolt, aldri fiska foer



Ellers hadde jeg meg ogsaa en liten tur ut til Boernes i Uskedalen, mens konemoren var paa bingo der ute.  1 fin pale og 2 makreller paa en liten kveldstime. Brisling fisket er ogsaa starta no, og det laag ein ute der med steng ogsaa.

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like