Friday, September 23, 2011

Hilleøyane

I dag var jeg på ferd med ferja fra Ranavik over til Skjærsholmane.  Gikk ikke mange minuttene før vi kom rundt neset og så første mann som var ute og fisket.  Det var like utenfor etter vi rundet neset utenfor Ranavik




Etter hvert som vi beveget oss over fjorden passerte vi Hilleøyane, dette er en velkjent fiskeplass i fjorden, og jaggu lå det flere båter der


Utenfor Hilleøyane finst det flere grunner, og det er nok dette som er hovedårsaken til at folk liker å ligge her.


Du ser her på kartet, det er flere grunner rundt Hilleøyene.  De båtene jeg så lå nordom på Nordre Hilleøygrunna, men Søre er også kjent som en god fiskeplass.

I tillegg så jeg et par båter ligge utenfor Skjærsholmane før vi kom til kai.

Så dette tente lysten, når jeg kom tilbake fra Stord kjørte jeg ut til min favoritt fiskeplass, og lempa ut en gul sluk med en liten blekksprut opphenger.  Og i dag gikk det ikke lenge før jeg fikk napp.  Faktisk på første kastet satt det noe.  Etter et par sekunder fant jeg jo ut at det var et solid bunnnapp, og en 10 kroners sluk fra  Rema 1000 forsvant i dypet.

Men det kom seg, fløende sjø, dårlig fiske i henhold til huggtabellen.  Fikk 3 fine makreller, omtrent 0.7 til 1 kilo, en liten lyr, og en rødnebb fant opphengeren fristende.  Lempa den ut igjen, men resten ble tatt være på og gitt vekk.  Jeg har allerede nok i long time  ( Thai for fryseboks).

Vi får se hva morgendagen bringer, kommentarer mottas med takk, hei så lenge






No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like