Thursday, July 9, 2015

Tilbake igjen

Ble ikke mye bloggskriving de siste ukene, men jeg har hatt en flott ferie i Thailand med kone, vetlejento og mor.  Mor var med til Thailand for aa se huset og var veldig imponert, og det ble jeg ogsaa.  Huset er akkurat passe for oss, med 3 soverom og 2 romslige stuer er det mer enn jeg trenger faktisk.  Aircondition er blitt installert og noe moebler er kommet paa plass.  Saa vi har faatt oss en fin plass tll jeg engang legger aarene inn

Vi reiste nedover 14 Juni og  tok foerst 2 uker i Jomtien.  Koste oss, vetlo fikk med seg baade delfin svoemming (Der hun fikk svoemme med delfiner) og det nye badelandet i Pattaya, som er i Cartoon Network Amazone stil.

 

thai1 

image

thai3

Vi fikk flotte dager paa stranda og flere kvelder med god mat, blant annet et besoek borte paa Luang Laway (Tror jeg det skrives) med nydelig seafood der det ble fortaert krabber, skjell, reker og hummer med stor fornoeyelse. Men det var ogsaa et par skuffelser.  Blant annet besoekte vi Linda’s restaurant.  Og mor var lite imponert, biffen hun fikk var seig og ikke god.  Konemoren bestilte norske fiskekaker og var enda mer skuffet.  Ikke saann som vi lager, elskling var kommentaren.    Vetlo var lite imponert over isen i Thailand, ikke saann som hjemme i Norge sa hun.  Norsk iskrem er noe spesielt da.

thai2

Etterpaa ble det en tur opp til huset vaart i Mae Poen.  Det var ferdig i fjor, men foerst naa fikk vi andledning til aa ta oss en tur og se hvordan det er blitt.  Mor var imponert, og det var jeg og konemoren ogsaa.  Air condition paa alle soverom, + at vi har bestilt ac til stue og oppholdsrom ogsaa.  Flotte fliser, gode senger, knallfine gardiner, og flotte lamper.  Joda huset var blitt meget bra det.  Mor fikk hilse paa resten av familien og falt jo helt for den 5 maaneder gamle tulla til soestera til konemoren.  Tid til aa laere vaffelsteiking til dem fikk hun ogsaa.

thai6

thai7 

Jeg fikk kjoept meg en scooter ogsaa, kjekt aa ha naar man skal nedover til 7-11, eller ned til markedet.

image

Men etter nesten 3 herlige uker, ventet igjen jobb og dagliglivet.  Mor og jeg satte kursen hjemover, og heldigvis fikk jeg noen dager hjemme foer jeg skulle reise.  Da vi kom hjem hadde broderen stelt opp med grill og oel.  Mor og meg fikk nygrillede sommerkoteletter, med maiskolber og grilla loek, samt hver sin kalde pils.  Joda livet er godt aa leve.

Eneste skaar i gleder naar jeg kom hjem var at PC’en hadde tatt kvelden, men etter panisk jobbing, og roting frem av en laptop jeg hadde liggende fikk jeg no kobla meg til baade internett og printer saa jeg fikk skrevet ut baade billetter og annet jeg trengte for aa reise paa jobb.

Soendag fikk jeg meg en fin tur utpaa og fiska.  Nesten 50 paler og 5 lyr ble det under dagens fiske.  Alt ble gitt vekk, noe til soestermor, noe til broderen (Som fauk rett paa grillen) og noe til svigermor til broderen.

 

 

 

Deretter var det bare aa pakke bagen og gjoere seg klar til utreise.

 

Saa naa er bloggen fullt oppegaaende igjen.

 

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like