Sunday, March 2, 2014

Dødens sirkel – Chris Tvedt

Denne likte jeg, det er den andre boken jeg leser av Tvedt og begge har vaert meget bra. Jeg skal ha med meg de andre ogsaa.

"Dødens sirkel - kriminalroman" av Chris Tvedt

For å slippe å tenke på sine egne problemer påtar Mikael Brenne seg å hjelpe en mann som ble dømt for dobbeltdrap på to jenter på øysamfunnet Vestøy for tjuefem år siden. Det er imidlertid ikke alle som liker at Mikael graver i gamle hemmeligheter. Dette er den femte boken om advokaten Mikael Brenne.

Min mening:  Topp norsk krim.  Brenne havner i store problemer i denne boken, men finner som vanlig ut av problemene.  Jeg likte denne meget godt og gir den glatt en 5 paa terningen.

Terningkast

 

 

 

Chris Tvedt

Portal: Litteratur

Baard Christian Tvedt (kjent som Chris Tvedt) (født 1954 i Bergen) er en norsk forfatter.

Tvedt har studert jus og litteraturvitenskap ved Universitetet i Bergen. Han har arbeidet som advokat, men etter debuten med kriminalromanen Rimelig tvil i 2005 er han forfatter på heltid. Han har senere skrevet en rekke kriminalromaner med den noe lurvete forsvarsadvokaten Mikael Brenne som hovedperson.I Av jord er du kommet introduseres hans nye helt, den pedantiske Kripos-etterforskeren Edvard Matre.

Han er oversatt til dansk, tysk og nederlandsk.

Han ble tildelt Rivertonprisen 2010 for romanen Dødens sirkel.

 

Bibliografi

  • Rimelig tvil – kriminalroman (2005)
  • Fare for gjentakelse – kriminalroman (2007)
  • Skjellig grunn til mistanke – kriminalroman (2008)
  • Rottejegeren – kriminalroman (2009)
  • Dødens sirkel – kriminalroman (2010)
  • Av jord er du kommet – kriminalroman (2012)

 

Me blogges

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like