Friday, August 30, 2013

Thaimaten – Husnes

Tenkte jeg skulle begynne en liten artikkelserie om Thai restauranter i distriktet, samt Bergen og Haugesund og resten av fylka, noen har jeg besoekt selv, og da legger jeg til min vurdering, andre tar jeg avisklipp om.  Deretter blir det et eget flipboard Magasin som blir publisert med dette.

Jeg starter med den som har vaert lengst i distriktet vaart, Thai maten paa Husnes.  Ligger strategisk og fint til, bra meny og god mat.  2-3 benker utenfor der du kan slaa deg ned og vente paa maten, eller eventuelt spise den hvis vaeret er fint.  Hvis du ringer paa forhaand er maten klar naar du kommer.  Kona bestiller ogsaa groennsaker og andre spesialiteter gjennom dem, og vi henter hos eieren en gang i uka. 

image

image

image

En del av menyen ser du over, men oppdatert meny finnes alltid paa deres Facebook side, og hengende paa butikken.  Thai mat er blitt en favoritt paa Husnes, og saa vidt jeg forstaar gaar den bra.  Det er kommet flere avleggere rundt om i distriktet.

https://www.facebook.com/Thaimaten.takeaway

Anbefales med terningkast 4, men skulle oenske at de kanskje kunne leid hjoernet der Mix butikken var og faatt inn et par stoler og bord, eller kanskje ta over for Kina maten som ikke ser ut som den gaar saa veldig godt. Er litt stusselig naar det er kaldt eller regner og staa utenfor der.  Men vetlo vaar liker maten der, og det gjoer kona og jeg ogsaa :-) Saa maten staar til terningkast 6.

image

 

Med bra lokale hadde terningkastet blitt enda hoeyere.

Ikke vaer redd for at det skal vaere sterkt, det er bare aa si fra hvilken styrke du vil ha.

Me blogges – dette innlegget blir ogsaa publisert paa Flipboard.

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like