Monday, August 26, 2013

Pirate Alley – Stephen Coontz

Coontz bruker aa levere action av hoey klasse, men denne gangen ble det litt rotete

"Pirate Alley - A Novel" av Stephen Coonts

Grafton og Carmellini er tilbake og med hjelp av Navy SEALs bekjemper de terrorister på de syv hav i Pirate Alley, en actionfylt fortelling av New York Times bestselger Stephen Coonts
Et luksuriøst ferie cruise til eksotiske steder i Rødehavet og Adenbukta blir til et mareritt for passasjerer og mannskap da skipet deres plutselig blir angrepet og fanget av en gjeng med blodtørstige somaliske pirater. En innledende redningsaksjon ender i fiasko, dekkene er dekket i blod. Med mindre det blir betalt løsepenger på $ 200 millioner dollar i løpet av sju dager,  truer piratene med å drepe alle sine gisler. Men informasjon hentet fra en fanget al-Qaida operativ indikerer at det er en langt mer farlig konspirasjon paa ferde.

Når løsepenger er betalt, har militante islamister  tenkt å slå til og slakte passasjerene i en orgie av terror, i håp om å provosere et massivt amerikansk militært svar som vil sette den muslimske verden i brann. Jake Grafton er tildelt rollen å forhandle med den brutale piratsjefen  mens hans høyre hånd, Tommy Carmellini, og et team av CIA og Navy SEAL operatoerer starter en hemmelig operasjon for å redde gislene og unngaa aa bli manøvrert inn i en morderisk krig.

Min Mening:

Historien er bra, forfatteren er vanligvis bra, men dette ble litt rotete.  Stort sett greit, men hver gang Carmellini kommer inn i bildet blir det mye jeg jeg jeg jeg jeg.  Dette svekker boken litt.  Jeg har lest mye av Coontz og dette er definitivt ikke av hans beste boeker.  Det kan gjoeres bedre.  Jeg strekker meg saa vidt til en 4 paa terningen siden den er av Coontz.

Terning

 

grafton1

grafton2

Vi blogges

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like