Friday, August 23, 2013

Kindle Fire HD

Jeg er i den heldige posisjonen at jeg kan faa kjoepe baade ting og tang, duppedingser og annet gjennom selskapet’s sitt HSE recognition program.  Kort sagt er dette en bonus vi faar gjennom aa rapportere farlige hendelser, farlige situasjoner og lignende.  Naa har jeg nettopp kjoept meg den nyeste Kindle Fire HD med 32 GB minne og jeg var spent paa om den var saa mye bedre enn den forrige.  Som naar vil bli overtatt av konemoren.

Kindle Fire HD 7" 16GB

+  Lettere, tynnere, mer kompakt

+ Bedre batteri levetid, de lover over 10 timer naa, det ser ut til aa stemme

+  Mye bedre lyd

+  Det kan merkes at det er HD, men gamle skjermen var ikke saa verst den heller

+  Amazon appstore virker rett ut av boksen, har lastet ned mange spill og apper allerede, men savner GooglePlay, maa nok hacke denne ogsaa.

+ Fotoalbum mulighetene, naa er et koblet opp til Facebook ogsaa, saa man kan laste ned alle Facebook albumene.  Dobbel pluss for den

+ Bedre GUI enn Kindle selv om den minner litt om den gamle, men jeg skifter den ogsaa naar jeg hacker den.

+ Mikrofon og Skype, jeg har ikke faatt til og bruke FB messenger med video enda, men skal forske mer paa det naar jeg kommer hjem.  Det er daarlig baandbredde ombord og vi har ikke tillatelse til aa proeve streaming programmer.

+ coveret, bedre cover og stand enn til den gamle synes jeg.

 

-  Fremdeles ikke stoette for Flash, men det er visst en eksperimentell browser som stoetter dette, faar se naar jeg kommer hjem og kan streame video.  Hvis ikke faar jeg laste ned Dolphin browseren, og flash og da har man stoette for dette.  Maa gjoere det paa den gamle ogsaa siden konemoren elsker Thai TV.  De kjoerer alle programmene sine i Flash.

Det maa nevnes at jeg har vaert knall fornoeyd med den gamle Fire min ogsaa, jeg kjoepte den allerede samme dag den ble lansert, og den var da mildt sagt en revolusjon baade naar det gjaldt pris og ytelse, den holder faktisk godt foelge naa ogsaa, men savner mic inngang saa jeg kan bruke SKYPE.

Ellers er keyboard allerede bestilt, jeg liker denne allerede, blir en 5 paa terningeng for meg.  Kindle gjoer mye bra, men synst det er idiotisk at de ikke har GooglePlay i tillegg.  Jeg vet at det er for aa fremme sin egen appstore, men den kan jo hackes enkelt.  Saa hvorfor da ikke likegodt gi access fra start?

Rimelig, supert nettbrett.

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like