Saturday, August 31, 2013

Goliat – Oerjan N. Karlsson

Foerste boken hans egentlig, jeg leste dem i omvendt rekkefoelge, men det gjorde ingenting.  :-)  God bok var det uansett.

"Goliat - thriller" av Ørjan N. Karlsson

Utenfor Finnmarkskysten starter produksjonen på det kontroversielle oljefeltet Goliat. I Irak blir et amerikansk overvåkningsfly skutt ned. Et supplyskip kapres av ukjente terrorister og styres rett mot oljeplattformen. Bare fenrik Frank Halvorsen og Forsvarets Spesialkommando kan redde landet. En intens thriller fra norsk virkelighet noen få år inn i fremtiden.

Min mening:

Enig, jeg trillet den til en 5. Meget bra norsk thriller. Like foer den havnet paa en 6. Karlsson skriver meget bra og jeg gleder meg til flere boeker av ham.  Broderen har kjoept flere paa ebok, saa det blir et lite besoek hos han naar jeg kommer hjem.

Terningkast:

 

Absolutt en forfatter aa foelge med paa, jeg oppga boekene hans bare for noen dager siden, saa repeterer ikke det her naa, men klikker du paa bildet under kommer du frem til hjemmesiden hans, absolutt verdt aa titte innom

image

Adresseavisa i Trondheim skrev foelgende

Goliat er den type bok som gjerne får stempelet «internasjonal thriller», og den står ikke tilbake for tilsvarende bøker i samme sjanger. Karlsson forteller med innlevelse, han har åpenbare kunnskaper om tematikken og han lykkes stort sett i å skape en spennende fortelling. Forfatteren er dyktig til å holde på leserens interesse gjennom effektive handlingsskifter og en jevnt stigende spenningskurve.

Me blogges

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like