Sunday, August 25, 2013

Sideloading og rooting

Jeg kommer ikke til aa roote Kindle min allikavel.  Jeg fant en flott artikkell om hvordan man kan sideloade omtrent alle apper fra Google Play.  Foerst kopierer jeg bare alle de appene jeg vil ha fra den gamle Fire min og  saa lenge man da enten har en telefon med Google Play eller en annen Android dings blir det enkelt senere ogsaa.

Kindle Fire HD 7" 16GB

 

Det du maa ha er ES file explorer paa begge  dingsene.  Deretter er det straight forward

Hvordan så å overføre en Android-app til en Kindle Fire HD
Du kommer til å trenge noe utstyr, du har kanskje noe av det allerede

En Android-enhet (vi kaller dette "enhet 2 ') for eksempel en mobiltelefon eller et nettbrett som du kan koble til Google-butikken
En USB til mikro-USB bly som passer din datamaskin og Kindle Fire HDn / enhet 2
En datamaskin
Kindle Fire eller HD


En app - ES File Explorer installert på Kindle Fire HD og enhet 2. (Ja dette er tilgjengelig fra Amazon Appstore og på Google Play. Det er gratis!)
Nå må du vite hva du skal gjøre. Som et eksempel skal jeg vise deg hvordan jeg installerte Nook eBok leser app på min Kindle Firen HD!

naturligvis nok er konkurrentens app  ikke et program som er tilgjengelig på Amazon Appstore for Android, men det er veldig nyttig å ha hvis du tidligere har kjøpt en Nook eReader og ønsker å lese Nook bøker på Kindle Fire..

Installer ES File Explorer på Kindle’  din. Den er tilgjengelig gratis i Amazonas butikken.
Installer ES File Explorer på den andre Android-enhet. Den er tilgjengelig gratis på Google Play


Installer Nook leseren programvaren på den andre Android-enhet fra Google Store. Igjen er det en gratis app fra Google Store.

På Kindlemaa du gaa du til   Innstillinger> Enhets-og sette 'Tillat installasjon av programmer fra ukjente kilder "til" På ". Godta advarselen.
På den annen Android-enhet bruk ES File Explorer. Velg 'app manager "fra innstillinger. Langt trykk på "Nook" og velg backup.
Koble den andre Android-enheten til datamaskinen med USB-kabelen. Du skal se det vises i et explorer vindu som en ekstra stasjonen under "datamaskin".


Naviger til Nook.apk filen du nettopp sikkerhetskopierte. I mitt tilfelle, siden jeg brukte en Samsung Galaxy S2 som min "andre Android-enhet 'det virket som Computer \ Samsung \ Intern lagring \ backup \ apps \ NOOK_3.3.0.26.apk

Kopier denne filen til PC-en.


Koble Kindle Fire til  PCen og overføre Nook.apk fil til den. Rotmappen gaar fint.
Start ES File Explorer på Kindle Fire og finn filen du kopierte over.

Når du har valgt den du vil få muligheten til å installere den. Gjøre det og prøve det ut.

På Kindle bruker Mer> Innstillinger> Enhets-og set 'Tillat installasjon av programmer fra ukjente kilder "til' Off 'igjen.

Dette har jeg allerede testet og det fungerte fint, saa naar jeg kommer hjem skal jeg ta noen timer og kopiere over Netflix, NRK og P4 appene, samt en del apper som jeg har paa den gamle Kindle min foer jeg overdrar den til konemoren.  Skal ogsaa installere Illustrert Vitenskap appen som bare finnes paa Google Play.  Men i alle fulla fall naa har muligheten paa begge app butikkene :-)  Saa da installerer jeg kanskje en annen launcher ogsaa, jeg liker veldig godt GO. 

Vi blogges

Geeks

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like