Monday, August 5, 2013

Halv time’s fiske

Jeg fikk meg to turer ut til Amcar klubben og svaberget der ute i uka som gikk.  Første gangen ga jeg opp da det begynte å regne troll kjerringer, men i går holdt jeg ut en god halvtime og fisk ble det.  Først prøvde jeg et par overflate kast etter makrellen, endte opp med en horngjel.  Deretter noen dypere kast etter annen fisk og endte opp med 2 samå lyr.  Vinden friska på og det kom et par kraftige byger så fisken ble sløya og jeg kjørte hjem.

Ellers fekk vi no også klippe hagene både hos meg selv og mor før regnet tok over herredømmet.

Deretter var det å pudre fisken med mel og salt og pepper, på steikepanna og på brødskeva, det smakte fortreffelig. Horngjelen hadde både konsistens og smak som makrell.  Ikke la deg skremme av de grønne beina.  I Danmark regnes horngjelen som en delikatesse

Skal se om det blir en liten tur i dag også, men først er det bort og klippe hekk hos ho mor.

Fishing sport graphics

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like