Saturday, August 31, 2013

Kvinnheringen paa nettbrett - vurdering

Endelig, som en av de foerste lokalavisene kommer Kvinnheringen med en skikkelig app, baade for Android og IOS.  Du finner den i  Appstore og GooglePlay samt mange andre plasser.  Her er en kort test. Kill bildet under saa kommer du til Google Play

image

Jeg har jo en Kindle, saa jeg maatte laste den ned til en hacka Kindle foerst, deretter sideloade den inn til min nye Kindle HD, men det var ikke noe problem. Etter installasjonen faar du opp foelgende skjermbilde, og kan faktisk laste ned 3 utgaver for aa teste det ut.  image

Men hvis du er abonnent slik som jeg klikker du paa hjulet oppe i hoere hjoerne og legger inn innlogginsnavn og passord.  Du kan sette den opp til automatisk aa laste ned nye utgaver.

 image

Deretter ser du avisene bli lastet ned, hver utgave er paa omtrent 10mb eller saa, og du kan gaa i gang med aa lese lokal avisa uansett hvor du er, etter nedlasting er den nemlig tilgjengelig heile tida,  Saa bare finn et WIFI hotspot paa Mandag, Onsdag og Fredag hvis ikke du har WIFI hjemme saa kommer lokalavisa levert rett paa doera for aa si det saann.

Deretter klikker du paa avisa, og gaar i gang med aa lese, dette er omtrent sjoelforklarende, du blar frem og tilbake med piltastene og kan ogsaa gaa fra artikkel til artikkel med opp og ned pilane.

image

image

Dette var en grei og bra laga app, og hos meg faar Kvinnheringen karakter 6, den gamle maaten med PDF gikk an, men var veldig tungvint paa nettbrett, naa kan du laste den ned baade paa telefon, nettbrett og PC.  Dette var bra folkens, god jobb.  Et bittelite minus var det, noen ganger naar man gikk paa en artikkel hadde tekst under bilder en tendens til aa flyte over bildet.  Jeg vet ikke om det var bare paa min Kindle dette var et problem.  Men dette var topp uansett.  Fredagsavisa blir lest paa koeya i Afrika i kveld :-)

Me bloggas

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like