Wednesday, January 16, 2013

Steinhuggeren – Camilla Laeckberg

Dette var bra krim

"Steinhuggeren" av Camilla Läckberg

Politimannen Patrik Hedström er nettopp blitt pappa til en liten datter, og hans samboer Erica er rammet av fødselsdepresjon. En hummerfisker har funnet en liten pike, druknet i sjøen. Under obduksjonen går det imidlertid frem at hun har ferskvann med såperester i lungene. Saken er svært vanskelig, både fordi offeret er et lite, uskyldig barn, og fordi hun viser seg å være datteren til Ericas nyinnflyttede venninne. Sporene synes å lede i én retning, men Patrik mener det er noe som ikke stemmer. Dette er den tredje romanen om Patrik Hedström og Erica Falck.

Min mening:

Faktisk foerste boken jeg har lest av henne, men jeg likte den meget godt. Spennende, og elegant med hoppene tilbake i tid til Agnes, gikk faktisk ganske naert slutten foer jeg forsto hvem som var datteren hennes. En knallbok. Minst til en 5 paa terningen. Henne skal jeg lese flere av

Terning:

image

image

Filming of the new TV series Fjällbacka Murders began in August 2011 based on the characters from Läckberg's novels, but the stories will be new, with actors Claudia Galli and Richard Ulfsäter playing Erica and Patrik.[31] 'My books are my children & I want to hand them over to somebody who will look after them,' Camilla is quoted as saying.[32]

image

Som sagt, meget bra, vi blogges :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like